Αρχική » Καλοκαίρι - Summer » Καύσωνας και διατροφή. Τι πρέπει να τρώμε όταν κάνει πολύ ζέστη
Καρπούζι φέτες & αναψυκτικό στον ήλιο του καλοκαιριού και σε καύσωνα - Τι πρέπει να τρώμε για διατροφή όταν κάνει πολύ ζέστη;

Καύσωνας και διατροφή. Τι πρέπει να τρώμε όταν κάνει πολύ ζέστη

Καύσωνας και διατροφή. Τι πρέπει να τρώμε όταν κάνει πολύ ζέστη. Τι να προτιμούμε (φρούτα, λαχανικά, νερό, παγωτά, γρανίτες) και τι να αποφεύγουμε (καφές, αλκοόλ, λιπαρά & γλυκά)  το καλοκαίρι. Νόστιμα tips για δροσιά & υγεία!

Καύσωνας & διατροφή. Νόστιμα tips για δροσιά & υγεία το καλοκαίρι

Ο καύσωνας είναι παρατεταμένη περίοδος πολύ ζεστού καιρού, με ασυνήθιστα υψηλές θερμοκρασίες για μια ορισμένη περιοχή, και μπορεί να συνοδεύεται από υψηλή υγρασία.

Στην Ελλάδα, σύμφωνα με την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία, καύσωνας υπάρχει όταν η μέγιστη θερμοκρασία αγγίζει ή ξεπερνάει τους 39°C η ελάχιστη είναι πάνω από 26°C, το θερμοκρασιακό εύρος είναι μικρό, οι άνεμοι ασθενείς και οι υψηλές θερμοκρασίες επικρατούν για τουλάχιστον 3 μέρες σε ευρεία γεωγραφική έκταση.

Τι πρέπει να τρώμε όταν κάνει πολύ ζέστη | Καλοκαιρινή διατροφή

Οι υψηλές θερμοκρασίες και οι mini καύσωνες αποτελούν συχνό φαινόμενο μιας και είμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού.

Το κλιματιστικό, τα συχνά χλιαρά ντους, τα ελαφριά ρούχα και η αποφυγή των άσκοπων μετακινήσεων είναι τα κύρια μέτρα προστασίας. Τι γίνεται όμως με τη διατροφή μας;

Καύσωνας και διατροφή | Τι θα πρέπει να καταναλώνουμε

Ένα κύμα καύσωνα μπορεί να είναι αρκετά δύσκολο να αντιμετωπιστεί, όσον αφορά τη διατροφή που ακολουθούμε.

Ίσως βιώσετε μια μεγάλη απώλεια όρεξης που θα μπορούσε να σας κάνει να μην αισθάνεστε καλά κατά τη διάρκεια των πιο ζεστών στιγμών στην ημέρα.

Φρούτα, λαχανικά και νερό (ιχνοστοιχεία, βιταμίνες, ηλεκτρολύτες)

Η τριπλέτα της δροσιάς! Τις ζεστές μέρες το Νο1 απαραίτητο είναι το νερό ακολουθούν οι σαλάτες με φρούτα και λαχανικά που βοηθούν να χορτάσουμε χωρίς να φουσκώσουμε και να δροσιστούμε ταυτόχρονα.

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε ιχνοστοιχεία, βιταμίνες και ηλεκτρολύτες.

Περιέχουν πολύ νερό, ανεβάζουν τη γλυκόζη στο αίμα και έτσι διατηρούν την ενέργειά μας σε υψηλά επίπεδα, είναι ευκολόπεπτα και έχουν λίγες θερμίδες.

Φαγητά με αλάτι | Εξοικονόμηση υγρών – αναπλήρωση του νατρίου

Τα φαγητά με αλάτι δεν πρέπει να λείπουν από το ημερήσιο διαιτολόγιο με μέτρο πάντα. Το αλάτι βοηθά στην αναπλήρωση του νατρίου που αποβάλλεται με τον ιδρώτα και στην εξοικονόμηση υγρών γενικότερα.

Μικρά και συχνά γεύματα | Διατήρηση ενέργειας του οργανισμού

Τα μικρά και συχνά γεύματα, είναι η καλύτερη λύση και για να αποφεύγεται το φούσκωμα και για να διατηρείται η ενέργεια του οργανισμού σε καλά επίπεδα κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Παγωτά – Γρανίτες | Δεν επιβαρύνουν το στομάχι & προσφέρουν αίσθηση δροσιάς

Τα παγωτά και οι γρανίτες αποτελούν την καλύτερη λύση δροσιάς για τις ζεστές μέρες μιας και δεν επιβαρύνουν το στομάχι και προσφέρουν την αίσθηση που επιζητούμε. Με μέτρο φυσικά μιας και αρκετά από αυτά είναι πλούσια σε θερμίδες.

Καύσωνας | Ποιες τροφές & συνήθειες πρέπει να αποφεύγουμε

Για να προστατευθούμε από τον καυτό ήλιο, εκτός από το να φοράμε καπέλο και αντηλιακό, πρέπει να προσέχουμε ιδιαίτερα και τη διατροφή μας.

Αναψυκτικά (υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη – προσθέτουν θερμίδες)

Τα αναψυκτικά λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη. Προσθέτουν θερμίδες και μας ξεδιψούν παροδικά σε αντίθεση με το νερό και τους φυσικούς χυμούς.

Αλκοολούχα ποτά (υψηλή διούρηση – απώλεια υγρών)

Τα αλκοολούχα ποτά είναι καλό να μην προτιμώνται ή τουλάχιστον τις πολύ ζεστές μέρες να αποφεύγονται, διότι ωθούν σε υψηλή διούρηση και απώλεια υγρών ενώ αυξάνουν τη θερμοκρασία του σώματος.

Καφές (προκαλεί εφίδρωση & διούρηση)

Ο καφές χει παρόμοια δράση με τον αλκοόλ. Είναι καλό είναι να αποφεύγεται τις ημέρες του καύσωνα αφού προκαλεί εφίδρωση και διούρηση.

Λιπαρά & γλυκά (βαραίνουν το στομάχι – δημιουργούν δυσφορία)

Καλό είναι να μην προτιμούμε λιπαρά και γλυκά. Τέτοιου είδους τροφές διότι «βαραίνουν» το στομάχι και δημιουργούν δυσφορία τις ζεστές ημέρες.

#Καύσωνας & #διατροφή. Τι #τρόφιμα τρώμε όταν κάνει #ζέστη. Τι να προτιμούμε - τι να αποφεύγουμε