Αρχική » Καλοκαίρι - Summer » Καύσωνας το καλοκαίρι. Τρία προβλήματα που μπορεί να σας συμβούν
Καύσωνας το καλοκαίρι. Τρία προβλήματα που μπορεί να σας συμβούν

Καύσωνας το καλοκαίρι. Τρία προβλήματα που μπορεί να σας συμβούν

Καύσωνας το καλοκαίρι. Τρία προβλήματα που μπορεί να σας συμβούν. Οι επιπτώσεις στον πληθυσμό από τις υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να είναι από απλή δυσφορία, θερμική εξάντληση ως και θερμοπληξία. Συμβουλές προστασίας & αντιμετώπισης.

Καύσωνας το καλοκαίρι. Τρία προβλήματα που μπορεί να σας συμβούν

Ημέρες με υψηλές θερμοκρασίες είναι οι ημέρες κατά τις οποίες οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν σε υψηλά επίπεδα τις μεσημβρινές και πρώτες απογευματινές ώρες, αλλά κατά τις νυκτερινές ώρες οι θερμοκρασίες μειώνονται αρκετά.

Έχουν ως αποτέλεσμα ο ανθρώπινος οργανισμός να μπορεί να αναλάβει δυνάμεις και να αντεπεξέλθει στην καταπόνηση που υφίσταται λόγω των υψηλών θερμοκρασιών.

Καύσωνας. Οι επιπτώσεις στον πληθυσμό από τις υψηλές θερμοκρασίες

Καύσωνας, για τις κλιματικές συνθήκες της Ελλάδας, θεωρείται μια περίοδος τουλάχιστον 3 ημερών. Οι θερμοκρασίες στις πεδινές περιοχές της ηπειρωτικής χώρας ξεπερνούν τους 37°C και η μέση ημερήσια θερμοκρασία είναι τουλάχιστον 31°C. Δηλαδή η θερμοκρασία δε μειώνεται αρκετά κατά τις νυκτερινές ώρες (δεν πέφτει κάτω από τους 25-26°C).

Οι επιπτώσεις στον πληθυσμό από τις υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να είναι από απλή δυσφορία, θερμική εξάντληση ως και θερμοπληξία η οποία χρειάζεται άμεση ιατρική βοήθεια.

Πιο ευάλωτες είναι οι ευαίσθητες ομάδες του πληθυσμού (παιδιά, ηλικιωμένοι, πάσχοντες από χρόνιες παθήσεις) καθώς και άτομα τα οποία εργάζονται σε εξωτερικούς χώρους.

Καύσωνας | Κράμπες – Θερμική εξάντληση – Θερμοπληξία

Ο καύσωνας είναι παρατεταμένη περίοδος πολύ ζεστού καιρού, με ασυνήθιστα υψηλές θερμοκρασίες για μια ορισμένη περιοχή.

1 Κράμπες λόγω ζέστης

Πρόκειται για μυϊκούς πόνους που συμβαίνουν εξαιτίας της αφυδάτωσης του σώματος.

Αν και οι θερμικές κράμπες είναι λιγότερο σοβαρές από τα υπόλοιπα προβλήματα που μπορεί να προκαλέσει ο καύσωνας στο σώμα μας. Αποτελούν ένα προειδοποιητικό σημάδι ότι το σώμα σας δεν τα «φέρνει βόλτα» με τη ζέστη.

Για να περιορίσετε τις κράμπες και να προλάβετε περαιτέρω προβλήματα, πίνετε αρκετά υγρά και κυρίως νερό. Αποφύγετε αλκοόλ και καφεΐνη.

2 Θερμική εξάντληση

H θερμική εξάντληση, εκδηλώνεται συνήθως όταν εργαζόμαστε ή καταβάλουμε κάποια έντονη σωματική δραστηριότητα σε υψηλές θερμοκρασίες. Οφείλεται στο γεγονός ότι το σώμα μας χάνει πολλά υγρά μέσω της εφίδρωσης.

Αν η κατάσταση αυτή επιδεινωθεί, η θερμοκρασία του σώματος θα συνεχίσει να αυξάνεται και μπορεί να πάθουμε και θερμοπληξία. Συχνά συνοδεύεται από πονοκέφαλο, αίσθημα κόπωσης, ζαλάδες και έντονη εφίδρωση.

Αν δεν μπορείτε να βρεθείτε άμεσα σε χώρο με κλιματισμό ή μπροστά σε κάποιον ανεμιστήρα, προσπαθήστε να δροσιστείτε με βρεγμένες πετσέτες. Και βέβαια μην ξεχνάτε να πίνετε άφθονα υγρά.

3 Θερμοπληξία

Η θερμοπληξία, πρόκειται για μια δυνητικά επικίνδυνη κατάσταση καθώς αν αμεληθεί, η θερμοκρασία του σώματος μπορεί να αυξηθεί αρκετά και να προκληθεί ακόμη και εγκεφαλική βλάβη.

Αν κάποιος βρεθεί σε αυτή την κατάσταση θα πρέπει άμεσα να μεταβεί σε ένα δροσερό χώρο και να του παρασχεθεί ιατρική βοήθεια.

3 προβλήματα που μπορεί να σας συμβούν το #καλοκαίρι λόγω #καύσωνα #κράμπες #θερμοπληξία