Αρχική » Καλοκαίρι - Summer » Καλοκαιρινά φρούτα. Ποια είναι τα εποχιακά φρούτα του καλοκαιριού
Σταφύλια, αβοκάντο, φράουλες, βερίκοκα, κεράσια, νεκταρίνια, κορόμηλα, μούσμουλα, πεπόνι κ.ά καλοκαιρινά εποχιακά φρούτα

Καλοκαιρινά φρούτα. Ποια είναι τα εποχιακά φρούτα του καλοκαιριού

Καλοκαιρινά φρούτα. Ποια είναι τα τρέχοντα εποχιακά φρούτα (θερμίδες, συστατικά). Ας γνωρίσουμε τα φρούτα που δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή μας.

Καλοκαιρινά φρούτα. Ποια είναι τα τρέχοντα εποχιακά φρούτα

Πολύχρωμα, ζουμερά, με έντονα αρώματα τα φρούτα του καλοκαιριού αποτελούν έναν γευστικό πειρασμό που μπορεί να ξεγελάσει την πείνα μας και γιατί όχι να μας δροσίσει κιόλας.

Και βέβαια χωρίς να υπάρχει τίποτα πιο θρεπτικό από το να γευόμαστε τα φρούτα της εποχής που λόγω επικαιρότητας δεν είναι «υπερφορτωμένα» με λιπάσματα και χημικά συστατικά.

Ας γνωρίσουμε λοιπόν τα τρέχοντα εποχιακά φρούτα που δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή μας.

Αβοκάντο | Πλούσιο σε βιταμίνη Ε, με αντιξειδωτική δράση

Τα αβοκάντο είναι εκ φύσεως πλούσια σε μονοακόρεστα λίπη και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα –δύο είδη «καλών» λιπών, τα οποία πιστεύεται ότι έχουν καρδιοπροστατευτικές ιδιότητες.

Νέες μελέτες υποδηλώνουν ότι τα φρούτα αυτά μπορεί να βοηθούν τον οργανισμό να απορροφά και να αξιοποιεί πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, όπως τα καρωτινοειδή.

Επιπλέον, είναι πλούσιο σε βιταμίνη Ε, που διαθέτει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, ενώ περιέχει και μικρές ποσότητες βιταμίνης Α, που είναι απαραίτητη για την υγεία των ματιών, και Κ, που βοηθά στην πήξη του αίματος.

Βερίκοκα | Πλούσια σε κάλιο, ασβέστιο & βιταμίνη Α

Τα βερίκοκα είναι πλούσια σε κάλιο, ασβέστιο και ρετινόλη – βιταμίνη Α. Το χνούδι στη φλούδα τους είναι για πολλούς αιτία δυσανεξίας και για αυτό καλό είναι να το αποφεύγουν.

Δίνει ωραία μαρμελάδα αλλά και κομπόστα. Πολύ καλό σε ωμή αλλά και ξερή μορφή για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας. Δίνουν 28 θερμίδες / 100 γρ, 6.7 γρ υδατάνθρακες και 86.6 γρ νερό, 2.1 γρ φυτικές ίνες.

Κεράσια | Δίνουν ωραίο γλυκό του κουταλιού

Τα κεράσια είναι μέτρια σε ασβέστιο και κάλιο. Δίνουν πολύ ωραίο γλυκό του κουταλιού και συνδυάζεται ωραία σε γλυκά τύπου τούρτας και τάρτας.

Δίνουν 47 θερμίδες/100 γρ, 11.9 γρ υδατάνθρακες και 81,5 γρ νερό, 1,7 γρ φυτικές ίνες.

Ισοδύναμο ενός φρούτου είναι τα 10 κεράσια και για αυτό θέλει προσοχή η συνολική ποσότητα κατανάλωσης τους αφού εύκολα ξεπερνούμε το όριο, οπότε και παίρνουμε πολλές θερμίδες.

Νεκταρίνια |Φρούτο καλό για την αντιμετώπισης της δυσκοιλιότητας

Τα νεκταρίνια είναι το κύριο διατροφικό στοιχείο που δίνουν είναι οι φυτικές ίνες οπότε είναι ένα φρούτο ιδιαίτερα καλό για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

Δίνει 50 θερμίδες / 100 γρ, 12.4 γρ υδατάνθρακες και 80.2 γρ νερό, 2.5 γρ φυτικές ίνες.

Κορόμηλα | Προστατεύει τα μάτια – ενισχύει το ανοσοποιητικό

Τα κορόμηλα είναι πλούσια σε Βιταμίνη C , βιταμίνη Α καθώς προστατεύει τα μάτια, έχει αντιγηραντική δράση και ενισχύει το ανοσοποιητικό.

Η νιασίνη βοηθά στο μεταβολισμό και ενισχύει την υγεία των νεύρων ενώ είναι πλούσιο και σε φυτικές ίνες που συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου. 3 μέτρια κορόμηλα δίνουν 40 θερμίδες.

Μούσμουλα | Αντιοξειδωτικό τρόφιμο, πλούσιο σε βιταμίνη Ε

Τα μούσμουλα είναι πλούσια σε βιταμίνη Ε αποτελώντας ένα αντιοξειδωτικό τρόφιμο, σε μέταλλα, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες που βοηθούν τη σωστή λειτουργία του οργανισμού. 5 μέτρια μούσμουλα μας δίνουν 45 θερμίδες!

Φράουλες | Πλουσια αντιοξειδωτική δράση – Ευεργετικό στην καρδιά

Οι φράουλες έχουν πλούσια αντιοξειδωτική δράση. Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως ένα φλιτζάνι την ημέρα, που αντιστοιχεί σε 5 – 8 μεγάλες φράουλες προσδίδει περισσότερη βιταμίνη C από τη συνιστώμενη ημερήσια δόση.

Επιπροσθέτως, είναι φρούτο πλούσιο σε πηκτίνη, η οποία ως διαλυτή φυτική ίνα που είναι συντελεί στη μείωση της χοληστερίνης.

Όπως όλα τα φρούτα, έτσι και η φράουλα, περιέχει πολύ νερό (περίπου 90%), κάτι πολύ ευεργετικό για την ουροποιητική μας λειτουργία.

Η μεγάλη περιεκτικότητα σε φαινόλες (π.χ ανθοκυανίνη που της δίνει και το κόκκινο χρώμα) μαζί με τις βιταμίνες A και C, προσδίδουν στη φράουλα αντιοξειδωτικές, αντικαρκινικές και ευεργετικές για την καρδιά ιδιότητες.

Οι φράουλες περιέχουν πολλές φυτικές ίνες, οπότε θεωρούνται κατεξοχήν τρόφιμο για την πρόληψη και αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας. 10-15 φράουλες μας προσφέρουν 26 θερμίδες!

 

dietup.gr
(Με την συνεργασία και την άδεια του)

Καλοκαιρινά #φρούτα. Τα τρέχοντα #εποχιακά φρούτα που δεν πρέπει να λείπουν από τη #διατροφή μας.