Αρχική » Ημερολόγιο Απριλίου » Λαχανικά Απριλίου. Φρέσκα κηπευτικά, είδη μαναβικής τον Απρίλιο
Λαχανικά Απριλίου

Λαχανικά Απριλίου. Φρέσκα κηπευτικά, είδη μαναβικής τον Απρίλιο

Λαχανικά Απριλίου. Η λίστα με τα πιο φρέσκα κηπευτικά και είδη μαναβικής τον Απρίλη. Τα λαχανικά εποχής, κατάλληλα προς κατανάλωση τον Απρίλιο. Υγιεινή διατροφή χωρίς φυτοφάρμακα, χημικά και ορμόνες. Δες την λίστα εποχιακής διαθεσιμότητας.

Επιλέγοντας φρέσκα λαχανικά, που είναι στην εποχή τους, από τη μία καταναλώνουμε τροφές με τη μέγιστη περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικές ουσίες και από την άλλη δεν προσλαμβάνουμε τις χημικές ουσίες τις οποίες τα τρόφιμα αυτά ενδέχεται να περιέχουν, λόγω μη εποχικής διαθεσιμότητας «Κάθε πράγμα στον καιρό του!».

Λαχανικά Απριλίου. Κηπευτικά & είδη μαναβικής τον Απρίλη

Φρέσκα λαχανικά προς κατανάλωση – Απρίλιος

Fresh vegetables in April – Avril. Freska laxanika – Aprilios

Συμβουλευτείτε την λίστα εποχιακής διαθεσιμότητας με τα φρέσκα λαχανικά του Απριλίου. Ενδεικτική και μόνο ως ιδανική εποχή κατανάλωσης των λαχανικών η οποία μπορεί να αλλάξει ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της περιοχής παραγωγής

  • Αγκινάρες
  • Άνηθος
  • Αντίδι – Αντίδια
  • Αρακάς (Μπιζέλια)
  • Βρούβες
  • Δυόσμος
  • Κάρδαμο
  • Καρότα
  • Κουνουπίδι
  • Κρεμμύδια ξερά
  • Κρεμμύδια χλωρά
  • Λάπαθο
  • Λάχανο
  • Λαχανάκι Βρυξελλών
  • Μαϊντανός
  • Μανιτάρια
  • Μάραθος (Φινόκιο)
  • Μαρούλι
  • Μαρούλι φριζέ
  • Μπρόκολο
  • Παντζάρια (κοκκινογούλια)
  • Πατάτες
  • Πιπεριές
  • Πράσα
  • Ραδίκια άγρια πικρά
  • Ραδίκια ήμερα
  • Ραδίκια Ιταλικά
  • Ραπανάκια
  • Ρέβα – Ρέβες
  • Ρόκες άγριες
  • Σέλινο
  • Σελινόριζα
  • Σέσκουλο
  • Σκόρδα
  • Σπανάκι
  • Σπαράγγια
  • Σταμναγκάθι Κρητικό
  • Χόρτα άγρια

Λαχανικά – κηπευτικά εκτός εποχής – συγκομιδής τον τρέχοντα μήνα

Εκτός από τα ανωτέρω «φρέσκα» και «εποχής» λαχανικά – κηπευτικά παραθέτουμε και την υπόλοιπη λίστα με είδη μαναβικής που είναι εκτός εποχής (μήνας συγκομιδής)

  • Αγγούρι – Αγγουράκια
  • Αγγούρι Ξυλάγγουρο
  • Αρμύρες
  • Βλήτα ή Βλίτα
  • Γλυκοπατάτες
  • Γλυστρίδα (αντράκλα)
  • Καλαμπόκι
  • Κάππαρη
  • Κολοκύθα γλυκιά
  • Κολοκύθα κόκκινη
  • Κολοκυθάκια
  • Κουκιά
  • Λαχανίδα (κέιλ – κale)
  • Μελιτζάνες
  • Μελιτζάνες Τσακώνικες
  • Μελιτζάνες Φλάσκες
  • Μπάμιες
  • Ντομάτες
  • Ντομάτες (Πρώιμες)
  • Πικραλίδες
  • Πιπεριές Καυτερές
  • Πρασόριζες
  • Ραντίτσιο – Χιχόριο
  • Ρόκα – Ρόκες
  • Στρύχνοι
  • Σχοινόπρασα
  • Τσουκνίδες
  • Φασολάκια
  • Φασολάκια Γίγαντες
  • Αμπελοφάσουλα (Μαυρομάτικα)
  • Πιπεριές Φλάσκες
  • Πιπεριές Φλωρίνης
  • Φασολάκια μπαρμπούνια – χάντρα
  • Φασολάκια Τσαουλιά


(Ἀπρίλιος. O τέταρτος μήνας του Γρηγοριανού ημερολόγιου με 30 ημέρες)

Στις λίστες μας απεικονίζονται οι πλέον ταιριαστοί μήνες για τα συγκεκριμένα είδη λαχανικών – κηπευτικών. Ως καταναλωτές πρέπει να λαμβάνουμε όμως υπόψη μας, ότι όταν διαφοροποιούνται οι καιρικές συνθήκες ή η γεωγραφική περιοχή της καλλιέργειας – σποράς, επηρεάζεται ανάλογα ο χρόνος καλλιέργειας και η συγκομιδή των κηπευτικών.

Επίσης υπενθυμίζουμε ότι η πλειοψηφία των προϊόντων στην αγορά είναι υβρίδια, δηλαδή σπόροι κατασκευασμένοι στο εργαστήριο,οπότε και δε φαίνεται πλέον ποια είναι η κατάλληλη εποχή τους, όπως π.χ. το μαρούλι και η πατάτα, ποικιλίες των οποίων έχουν κατασκευαστεί στο εργαστήριο για να παράγουν, όλο το χρόνο.

Τα φρέσκα – εποχιακά λαχανικά (ζαρζαβατικά)

Τα τρόφιμα που συλλέγονται πολύ πριν την πλήρη ωρίμανσή τους και έπειτα φυλάσσονται σε καταψύκτες για αρκετό διάστημα, δεν μπορούν (συνήθως) να αναπτύξουν όλη την γεύση και την θρεπτική αξία τους.

Το εποχιακό λαχανικό είναι καλύτερο για το περιβάλλον καθώς έχει διανύσει γενετικά μικρότερη απόσταση από το περιβόλι στο πιάτο.

Ο όρος «λαχανικό» αναφέρεται στο νωπό φαγώσιμο τμήμα ενός φυτού, που προορίζεται για κατανάλωση.

Ορισμένα «ζαρζαβατικά» μπορούν να καταναλωθούν ωμά και μερικά πρέπει είναι μαγειρεμένα. Τα λαχανικά τρώγονται συνοδεύοντας το φαγητό, ενώ μπορούν να καταναλωθούν ως συνοδευτικά (σνακ ή σαλάτες).

Λαχανικά. Χρήσιμες συμβουλές – Tips

Είναι σημαντικά στοιχεία μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής, είτε ως μέρος ενός κυρίως γεύματος είτε ως σνακ, καθώς προμηθεύουν τον οργανισμό μας με πολλές βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και διαιτητικές ίνες.Φρέσκα λαχανικά

Στα φρέσκα λαχανικά η ποσότητα σε νερό ξεπερνά τις περισσότερες φορές το 70% του συνολικού βάρους, η περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες είναι συνήθως 3,5% ή λιγότερο και η περιεκτικότητα σε λιπαρά 0,5% ή λιγότερο.

Το χρώμα που έχουν τα λαχανικά προέρχεται κυρίως από χρωστικές, όπως είναι η χλωροφύλλη που δίνει το πράσινο χρώμα, τα καροτενοειδή που δίνουν το κίτρινο ή το κόκκινο χρώμα, τα φλαβονοειδή, συμπεριλαμβανομένων των φλαβονών, που είναι ελαφρώς κίτρινα ή σχεδόν άχρωμα και οι ανθοκυανίνες που δίνουν σκούρο κόκκινο ή πορφυρό χρωματισμό.

Φρέσκα λαχανικά. Θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες & πρωτεΐνες

Τα λαχανικά είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, τα οποία δεν περιέχονται σε άλλες τροφές. Αυτά βοηθούν στην εξουδετέρωση της όξινης αντίδρασης που δημιουργείται κατά την πέψη των τροφών, όπως είναι το κρέας, το τυρί κ.ά.

Πολλά λαχανικά είναι από τις πιο σπουδαίες πηγές υδατοδιαλυτών βιταμινών. Περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμίνης C, Β1, Β2 και προβιταμίνη Α και σε μικρότερη ποσότητα PP και φολικό οξύ.

Αρκετά λαχανικά είναι σημαντικές πηγές πρωτεϊνών – υδατανθράκων. Τα φασολάκια και ο αρακάς, που είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, και οι πατάτες και γλυκοπατάτες, που είναι σπουδαία πηγή υδατανθράκων.

 

Τα φρέσκα #κηπευτικά, #λαχανικά και είδη μαναβικής - #Απρίλιος